Hero-banner-background
FAQ
activities

aktiviteter

events

evenemang

hotels

boende

FAQ - Frågor och Svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Nedan hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna. Om det är någon fråga du inte hittar svaret på kontakta oss gärna på e-post: info@ilovenewyork.se så hjälper vi dig. Vi försöker svara så fort vi kan.

Frågor angående din bokning

Om du har frågor gällande en bokning du har gjort till en aktivitet eller hotell hittar du alla kontaktuppgifter på din bokningsbekräftelse.


 

Hur köper jag biljetter till en aktivitet i Sverige?

För att boka en aktivitet på I Love Sverige går du till söksidan för aktiviteter. Där letar du upp den aktivitet du är intresserad. Du kan söka på bland annat destination eller namn på aktivitet. När du hittat din aktivitet finns det en boka-knapp du trycker på. Du får du upp all information om aktiviteten där du kan läsa mer och där du kan välja datum för att delta i aktiviteten. För att välja datum för aktiviteten använd knappen "Visa tillgänglighet". Ett nytt fönster öppnas som pop-up där du kan välja datum m.m. Följ bokningsstegen som tar dig vidare och till betalning.

Hur bokar jag ett hotell i Sverige?

För att boka ett hotell på I Love Sverige går du till söksidan för hotell. Där letar du upp det hotell du vill bo på i Sverige. Du kan söka på bland annat destination eller namn på hotell. Du kan välja bland massor av hotell på olika platser i Sverige. När du hittat ditt hotell finns det en boka-knapp du trycker på. Du får du upp all information om hotellet där du kan läsa mer och välja datum för din vistelse och boka ditt rum samt genomföra betalning.

Hur kan jag betala mina biljetter?

Du kan betala din bokning med de vanligaste kreditkorten som VISA, Mastercard och American Express. Du kan även betala med Google Pay och Apple Pay.

Hur får jag mina köpta biljetter / bokningsbekräftelse?

Efter genomfört köp kommer en voucher (dina biljetter) och bokningsbekräftelse till den uppgivna e-postadressen. Det samma gäller för bokning av hotell. Biljetterna kommer separat som QR-kod. Denna visar du upp på plats för att delta i bokad aktivitet.

Jag har gjort en bokning men ej fått några biljetter / bokningsbekräftelse

Ibland kan automatiska mail råka hamna i din skräppost. Vänligen titta i din skräppost om bokningsbekräftelsen hamnat där. Om du inte hittar den vänligen kontakta oss på info@ilovenewyork.se.

Kan jag ändra min bokning?

Egentligen inte. Om det är något du önskar ändra i din bokning vänligen kontakta GoTo HUB via epost: support@gotohub.no. GoTo HUB försöker alltid hjälpa till så gott de kan men kan inte garantera att biljett eller bokat hotell går att ändra. Om du håller dig inom avbokningsreglerna kan det vara en idé att avboka den aktuella biljetten och göra en ny bokning istället.

Kan jag avboka mina biljetter / hotell?

Ja. Varje arrangör och hotell har sina egna avbokningsregler. Information om avbokningsregler hittar du på varje aktivitet och hotells informationssida innan du genomför din bokning samt på din bokningsbekräftelse. Det är viktigt att du kontrollerar vilken tid du har på dig för en avbokning. Alla avbokningar måste gå via GoTo HUB. Du skickar ett mail till support@gotohub.no och uppger ditt bokningsnummer (Bekräftelsens nummer). GoTo HUB svarar inom 24-48 timmar.

Kan jag boka biljetter till aktivitet och boka hotell samtidigt?

Ja. I Love Sverige är en bokningsplattform som erbjuder olika aktiviteter och hotell i Sverige via våra arrangörer. Du väljer vad du vill boka från alla olika aktiviteter och boenden och lägger det i varukorgen. Du betalar sedan allt tillsammans när du valt klart.

Är det I Love Sverige som utfärdar bokningen?

Nej. Alla köp av biljetter och hotellbokningar sker direkt hos respektive arrangör och hotell. All information och bilder du ser på aktivitet och hotell läggs in av respektive arrangör själva. Din bokningsbekräftelse kommer ifrån GoTo HUB AB. GoTo HUB är ett norskt företag med filial i Sverige. GoTo HUB tillhandahåller tekniken och support för I Love Sverige. GoTo HUB AB har ordnat resegaranti hos Kammarkollegiet. Det betyder att du kan få ersättning om din resa blir inställd eller avbruten om GoTo HUB skulle drabbas av insolvens.

Vem är I Love Sverige?

I Love Sverige drivs av Larsson Studio i Sverige AB. Vi finns i Göteborg, Sverige. Vi driver sedan mer än 15 år flera olika reseguider på Internet. Nu har vi öppnat vår egen bokningssajt för biljetter till aktiviteter och hotell i Sverige som heter I Love Sverige Vi kan likställas med bokningssajter som GetYourGuide och Viator. Hos I Love Sverige kan du både boka biljetter till aktiviteter i Sverige och samtidigt boka hotell.